måndag 22 augusti 2011

Godmorgon.


Tråkigt att vakna till en grå och regnig måndag, man jäspar av att bara titta ut. Men lillen somna om gott nu efter att ha fått morgonmålet iallafall. Ja, han har ju börjat få ersättning på flaska nu.

Jag stod i valet och kvalet om hur jag skulle göra, han gick ju inte upp i vikt som han skulle på min mjölk, antagligen för näringsfattig. Jag kände att det blev ohållbart, han var aldrig riktigt mätt och grät för att han var hungrig en gång i halvtimmen och jag blev väldigt stressad. Så nu är han en liten nöjd bebis istället och jag en mindre stressad mamma.(Känns konstigt att kalla sig själv mamma.) Så när vi var vid bvc i fredags så hade han gått upp till 4470 gram, det vill säga upp ca 700 gram på 1 och en halv vecka. Så nu har han verkligen tagit igen sig på vikten och det syns. :o)

Vi fick denna tuffa lilla skinnjacka till honom av en kompis, den borde passa snart. Jag har aldrig sett en skinnjacka i strl 62 innan, så himla sött.


1 kommentar:

Lina sa...

Skönt att han växer som han ska nu o blir mätt :) Det e ju faktiskt huvudsaken, funkar det inte så funkar det inte...Elias växer som bara den, snart 8 kg haha! 56 lång :) Hoppas allt e bra med er :)