onsdag 14 mars 2012

Baka baka liten kaka..

Inför dopet så har jag bakat en massa småkakor. I förrgår så bakade jag brysselkex med blå sockerkant runt. Och igår så bakade jag tredubbel sats med cholkadsnittar. :) Väldigt goda och enkla kakor.
Det här är 1 liten sats, går bra att dubbla..
150 gram rumsvarmt smör rörs med 1 dl strösocker, blanda i
3,5 dl vetemjöl och 3 msk kakao samt 1 tsk vaniljsocker till en jämn kakdeg.
Gör tre delar, som du rullar ut och lägger bredvid varann på en plåt med bakplåtspapper.
Platta till dem något sedan du strött lite pärlsocker på.
Grädda i 225 grader i 3 minuter, sänk värmen till 175 grader och låt stå i ytterligare 15 minuter.
Dela direkt i snittar. Låt kallna på plåten.

 Nu ska jag gå till Sandra och träna bort de kakor jag smakat. ;) 
Jag är billös idag och några dagar framöver för den ska lagas inför besiktningen. 
Tråkigt men det måste ju fixas nån gång!

Inga kommentarer: