fredag 27 juni 2014

De händer saker.

Ja nu är jag i vecka 39 och det börjar hända lite saker. Har haft förvärkar och så, känns i rygg och så har ja känt att de börjar hända mera neråt. Läskigt men samtidigt skönt. Nu börjar man ju tröttna lite på att gå runt gravid...
Bjuder på stora-mag-bilden. ;) 

Igår så fick jag en massa röda kliande prickar över hela tjockis magen och låren. Jätteirriterande. Jag ringde 1177 och de rådde mig att ringa förlossningen för råd. Jag fick en tid hos fl när jag ringde eftersom de inte finns barnmorska här ute på landet, suck.
Prickarna va tydligen en gravid klåda som man kan få i slutet, hormonerna som påverkar. 

Samtidigt när jag va där så undersökte dem mig. Å jaha. Öppen 4 cm och livmodertappen va nästan helt mogen och nästan borta. Jaha. Då har de ju hänt saker, de va de ju tyckte att jag känt nu i dagarna. Så vi fick åka hem med lite allergi tabletter mot prickarna. Och så är det "bara" till att invänta att värkar kommer, eller att de sätter igång på annat sätt. 
Just nu är de lugnt, sovit kasst i natt. Eller ja de är ju fortfarande natt, ja vakna kl 4. Suck.

Nu vill ja att de ska komma igång så vi får träffa vår lilla bebis snart :)

Inga kommentarer: