måndag 8 februari 2010

Så börjar Babblet..

Jaha och denna blogg ska jag kalla `Bara Babbel´..
Snarare är `Inget Babbel´ mer passande. :-/
Har haft noll inspiritation till att skriva någonting,
som kanske märkts av de noll inlägg, sedan den första advent.

Det som hänt under dessa månader är att jag och M. har flyttat ihop igen.
De känns jättebra att vi försöker igen och jag hoppas att det håller nu.
En period nu så har livet varit jobbigt, det har hänt tråkiga saker.
Som gjort att jag har gått in i min bubbla igen, som jag lär ta mig ur.
Jag kan inte leva livet så, det funkar inte alls.
Personer i mitt liv blir lidande av detta och det är inte meningen.

Ett steg i rätt riktning är att jag och Svägerskan har börjat plugga.
Vi ska ju bli undersköterskor. :-)
Det är en stor omställning att vara hemma och inte jobba.
Eller rättare sagt, jobbar extra ibland bara.
Det är svårt att ställa in sin disciplin till att plugga ordentligt.
Nu läser vi Etik och Livsfrågor inom vård och omsorg.
Det är ett tungt men samtidigt väldigt lärorikt ämne.

Idag har jag och Sandra suttit och pluggat,
hjärnan kokar av alla analyser och förklaringar vi ska skriva.
Vi stängde pluggfabriken för dagen och tar vid imorgon bitti ist.
Då är man förhopningsvis lite mer klartänkt. :o)

1 kommentar:

Mia sa...

Kul att du är tebax och hoppas du kommer ur bubblan, det kan vara tufft. Lyck till med pluggningen och kom bara hit när det är dags för examination. Kram