lördag 20 mars 2010

Poo Trap?

Yes, som ett under från ovan så kom den idag! Så skönt med sol!
Sitter ute på trappen och har läst en hundtidning som jag fick från grannen.
Och blev väldigt förundrad över en viss bild jag fick syn på...

(Det är lite dålig bild, men..)
Det är en Poo Trap, jag trodde först att det var ett marsskämt, typ.
Men efter lite googlande så inser jag att det verkligen finns.
Det är en anordning med en bajspåse, som man spänner fast under hundens rumpa.
Enbart för att hundägare ska slippa plocka upp skiten från hunden.
Snacka om förnedrande för hunden, förstå att sitta med en sån där grej på sig.
Och snacka om att människor som använder en sån på sin hund är lata!
Ajja, men det finns jue prylar för allt och alla..

Igår var vi in till stan en sväng jue, jag förberedde M. på att jag ville kika lite i andra affärer.
Det löste han med att han släppte av mig vid Gränby, för att slippa..
Medans han åkte iväg och utträttade sina jobb- och bilärenden
Jag köpte en vårjacka och en sjal faktiskt. Sedan så stannade vi och handlade mat.
Nä, nu ska jag nog ta en promenix tror jag..


1 kommentar:

Mia sa...

Meh vilken sjuk grej. Håller med dig, lata hussar och mattar som använder såna. Stackars hund! Ha det bra! Kram