onsdag 17 mars 2010

Vi hade iallafall tur med vädret. :o)


Fy och Blä! Bilen gick ju inte alls igenom besiktningen.
Jag trodde faktiskt den skulle de.. jag orkar inte med gamla skruttbilar!
Det känns som att så fort man petar på den så blir det något mer fel!
Men det är ju bara att ta upp plånkan, laga, åka tillbaka sen och se glad ut de. Hmpf.

Sedan åkte vi emot Uppsala, för att upptäcka att bilen började låta väldigt konstigt.
Ett skrapande, tjutande sådär dånande ljud. Konstaterar att något är väldigt fel.
Som tur är så kände min vän som var med mig en bilmeck i stan, fort dit.
Väl där, så hissar han upp bilen, skruvar, bankar, skruvar mer och muttrar.
Han berättar sedan att jag behöver köpa broms-bla bla och hjul-bla bla,
att det glappar lite där, ett hål här, smörja lite där och lite åtdragning här.
Fixade lite av detta och ber till högre makter att det inte blir något mer!

Jag har nu intagit soffan, väntar på att Greys Anatomy ska börja.
Ska nu äta en kvällsmacka och oboy. :o)

Inga kommentarer: